PARADA DROBIU
Poszczególne elementy kampanii i skrótowy opis działań .
Cały projekt promocyjny realizowany jest od dnia 11.01.2013r. do dnia 31.12.2013r.
A. 1. Głównym wydarzeniem adresowanym do 6000 odbiorców będzie miting rodzinn w Sopocie pt ,, Chudnij na molo’’, wraz z wystawą drobiu użytkowego i ozdobnego, zajęciami i badaniami zdrowotnymi , konkursami dla rodzin, pokazami i występami , degustacją potraw z czterech gatunków drobiu i pokazami kulinarnymi. Miting rodzinny odbędzie się od godz.10:00 do godz. 18:00 dnia 2.06.2013r. u nasady mola w Sopocie i składać się będzie z kilku modułów.
a) Moduł kulinarny - degustacja potraw ( 4 gatunki drobiu) oraz pokazy i opowieści kulinarne. Pokazy przygotowują i występują na scenie kucharze z Pomorskiej Akademii Kulinarnej, biorący udział w światowych olimpiadach kulinarnych. Będą tam też rozdawane ulotki z przepisami .
b) Moduł prozdrowotny - pięć stanowisk do różnych badań prowadzonych przez dietetyków i rehabilitantów przepisującym badanym indywidualne diety , oparte głównie na mięsie drobiowym. Pokazy profilaktyki przeciw reumatycznej i gimnastyki rehabilitacyjnej.
c)Moduł wystawowy - wystawa drobiu ras ozdobnych i wystawa drobiu użytkowego oraz plansze edukacyjno- informacyjne , pokazujące historię poszczególnych gatunków drobiu i jego cechy biologiczne. Będą też pokazy psów pasterskich , zaganiaczy kaczek. Żonglerka zespołu Pass Factory i wiązanie przez nich baloników w kształty czterech gatunków drobiu ( pokaz przeznaczony głównie dla dzieci)
d) Moduł folklorystyczny - stanowisko KGW z Górek Abisyńskich .Koło to jest wielokrotnym laureatem konkursów na potrawy regionalne i tradycyjne. Panie , prócz potraw do degustacji , przygotują skecz na scenę związany z hodowlą i wykorzystaniem gospodarskim drobiu.
e) Moduł konkursów to prócz konkursów dla ogólnej publiczności przeprowadzanych na scenie osobne konkursy dla dzieci ( Dzień Dziecka). Dwóch moderatorów zajmie się przeprowadzaniem tych konkursów.
f) Moduł sceny - dwóch prowadzących. Wywiady z prof. Krawczyk o naszych rasach użytkowych, wywiad z Anną Roszewską o,, ciekawostki o drobiu ozdobnym”, pokaz kulinarny, rozmowa z dr Grażyną Pilarczyk o profilaktyce przeciw reumatycznej i roli diety opartej na mięsie drobiowym.Pokazy ćwiczeń odchudzających i rehabilitacyjnych.Rozmowa o dietach opartych na mięsie z poszczególnych gatunków drobiu.Występy zespołu ,,Kury” i Ani Rusowicz. Konkursy z nagrodami dla publiczności.
Odwiedzającym i gościom festynu oferować będziemy poradnik ,, Smuklej z drobiem’’, w którym będą przepisy na 36 potraw z drobiu z fotografiami potraw, porady dietetyczne i porady ćwiczeń odchudzających. Do poradnika dołączona będzie płyta DVD z pokazem przygotowania tych potraw, pokazem ćwiczeń oraz gra komputerowa dla dzieci i młodzieży. Na scenie będzie ekran diodowy , na którym znajdą się multimedia związane z drobiem, ikonografia związana z historią i rozwojem drobiarstwa, klipy pokazujące różne rasy drobiu. Drugi ekran ustawiony będzie przed wejściem na teren Kąpieliska Morskiego Sopot.
2. Mitingowi ,, Chudnij na molo” towarzyszyć będzie konferencja popularno- naukowa ,, Drób w nauce i sztuce’ ‘ , gdzie oprócz prelekcji historycznych (dr hab. Daniel Makowiecki z UMK w Toruniu specjalizuje się w badaniu drobiu w Średniowieczu) , znajdą się też prelekcje na temat drobiu w sztuce ( malarstwie) i literaturze gdyż drób towarzyszy ludzkości od wieków i pełnił też rolę alegoryczną. Na zakończenie konferencji pokażemy rekonstrukcję stołu staropolskiego z potrawami opartymi na drobiu.
3. Briefing prasowy przy stole staropolskim. Sopot, po konferencji. Zaproszenie dziennikarzy i VIP –ów do degustacji i przedstawienia projektu przy stole staropolskim. Stół przybliży historyk prof. Dumałowski , działacze PZZHiPD przedstawią cele i elementy kampanii.
B. 4. ,, Kurczak w Belwederze ‘’ to chęć przedstawienia w Pałacu Prezydenckim w czasie różnych spotkań ( np. wręczenie tytułów profesorskich, czy spotkanie korpusu dyplomatycznego) wybranej polskiej i międzynarodowej publiczności wyśmienitych , wykwintnych potraw z drobiu będących wariacjami na temat naszych staropolskich przepisów. Przedstawimy dziewięć takich prezentacji – degustacji , od kwietnia do grudnia 2013 roku. Za każdym razem potrawę będzie przygotowywał jeden z dziesięciu najlepszych kucharzy polskich. Potrawom będą towarzyszyły ulotki z przepisami i krótkim opisem historii potrawy w czterech różnych , adekwatnych do sytuacji językach.
5.Kampania w mediach
a)Produkcja i emisja czterech półgodzinnych filmów dokumentalnych emitowanych w kanałach ogólnopolskich. Po trzy emisje w TVP i kanale Planet . Każdy poświęcony będzie innemu gatunkowi drobiu: kurom , kaczkom, gęsiom i indykom. Filmy pokazywać będą historię hodowli drobiu w Polsce, nasze rodzime rasy , walory odżywcze i dietetyczne mięsa drobiowego. Przekazane zostaną też działaczom PZZHiPD do wykorzystania na seminariach i konferencjach oraz do skansenów do pokazywania zwiedzającym.
b)Wykupienie artykułów sponsorowanych w gazetach life stylowych m. in.w,, Zwierciadle’’ , ,, Żyj zdrowo’’, ,, Pani domu’’. Artykuły w mediach pozwolą na dotarcie do gospodyń domowych, czyli osób decydujących o domowym jadłospisie.
c)Wykupienie w radiu i tv spotów informujących o mitingu rodzinnym w Sopocie.
d)Strona internetowa projektu pokazująca cele i elementy projektu .
6.Wydawnictwa
a)Poradnik ,, Smuklej z drobiem’’, w którym będą m.in. przepisy na 36 potraw z drobiu, 15 fotografii potraw, porady dietetyczne oparte na diecie z mięsa drobiowego i porady ćwiczeń odchudzających przygotowany przez zespół Pani Marii Fall Ławryniuk znanej dietetyczki współpracującej z lekarzami , przygotowującej pacjentom diety w procesach leczenia różnych chorób , jak i podczas odchudzania. Do poradnika dołączona będzie płyta DVD z pokazem przygotowania tych potraw i pokazem ćwiczeń oraz gra komputerowa dla młodzieży ,, Schudnij z kurczakiem’’ – kopie projektu ,,Z kurczakiem przez wieki’’.
b)Ulotki z przepisami na 4 potrawy z 4 rodzajów drobiu rozdawane przy degustacji.
c)Kalendarz na 2014 rok, z przepisami i fotografiami drobiu ( przygotowany na czerwiec 2013) – rozdawany wśród Vipów , producentów i przetwórców drobiu, klientów i przedstawicieli mediów .
d)Plakaty informacyjne o mitingu i zaproszenia dla VIP – ów i dziennikarzy, zaproszonych gości.
e)Ulotki w czterech językach opisujące historię potraw do modułu ,, Kurczak w Belwedrze’’
f)Tablice informacyjne o historii , pochodzeniu i odmianach drobiu
g)Broszura pokonferencyjna ,, Drób w nauce i sztuce’’
h)Pocztówki z 4 rodzajami drobiu i logo kampanii
6.Wyprodukowanie gadżetów przeznaczonych na nagrody w dla publiczności na festynach , co pozwoli na utrwalenie logo kampanii.
7.Listopad 2013r spotkanie podsumowujące obie kampanie promocyjne. Spotkanie zaproszonych gości , mediów i działaczy PZZHiPD odbędzie się w Warszawie.